Preview

New Technologies

Advanced search

“Lean production” as a tool to increase competitiveness of an enterprise

Abstract

The article considers the concept of “lean production” as a creative trend in the development of modern industrial companies, with the introduction of which firms receive a set of competitive advantages. The system of lean production in companies is focused on the formation of an adaptive and flexible production management system aimed at continuous improvement, as shown by the example of “KAMAZ” PJSC.

About the Authors

M. K. Ashinova
FSBEI HE “Maikop State Technological University”
Russian Federation


S. K. Chinazirova
FSBEI HE “Adygh State University”
Russian Federation


M. P. Khagurova
FSBEI HE “Maikop State Technological University”
Russian Federation


References

1. Ашинова М.К., Чиназирова С.К. Повышение конкурентоспособности продукции предприятий региона // Новые технологии. 2015. Вып. 2. С. 27-33.

2. Стулаков Д.А. Бережливое производство [Электронный ресурс] // LeanZone.ru-2013. URL: http://www.leanzone.ru/index.php?option=com_content&view=article&id=192:2009-06-24-05-46-05&catid=38:2008-12-05-13-09-39&Itemid=90

3. Лайкер Д.К. Дао Toyota: 14 принципов менеджмента ведущей фирмы мира / пер. с англ. Москва: Альпина Бизнес Букс, 2005. 402 с.

4. Тайити Оно. Производственная система Тайоты. Уходя от массового производства. Москва, 2008. 194 с.

5. Чиназирова С.К. Современные стратегии развития организации производства // Вестник Адыгейского государственного университета. 2006. №1. С. 67-70.


Review

For citations:


Ashinova M.K., Chinazirova S.K., Khagurova M.P. “Lean production” as a tool to increase competitiveness of an enterprise. New Technologies. 2018;(2):79-84. (In Russ.)

Views: 609


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2072-0920 (Print)
ISSN 2713-0029 (Online)