Preview

New Technologies

Advanced search

Method of forming a business model of corporate integrated structures and developing algorithms and models of its validity

Abstract

The article presents the results of developing a methodology for forming a business model of corporate integrated structures based on the A. Osterwalder’s approach, supplemented by mathematical models for calculating revenue streams, the number of loyal customers, the depth, breadth and competitiveness of the value proposition. To evaluate the generated data on the business model algorithms and models of its validity have been developed.

About the Authors

A. E. Vostroknutov
FSBEI HE “Kuban State Agrarian University”
Russian Federation


V. I. Loyko
FSBEI HE “Kuban State Agrarian University”
Russian Federation


References

1. Лойко В.И., Барановская Т.П., Вострокнутов А.Е. Методологические аспекты разработки и комплексной оценки организационных структур системы управления корпоративными интегрированными структурами [Электронный ресурс] // Политематический сетевой электронный научный журнал Кубанского государственного аграрного университета (Научный журнал КубГАУ). Краснодар: КубГАУ, 2017. №08(132). С. 906-925. Режим доступа: http://ej.kubagro.ru/2017/08/ pdf/71.pdf.

2. Вострокнутов А.Е. Системный анализ организационных структур региональной потребительской кооперации и их оценка с использованием программы «Оценка оргструктур» // Фундаментальные и прикладные исследования кооперативного сектора экономики. 2011. №2. С. 55-59.

3. Вострокнутов А.Е. Разработка новой концепции, нотации представления организационной структуры и моделей их оценки с использованием теории массового обслуживания [Электронный ресурс] // Политематический сетевой электронный научный журнал Кубанского государственного аграрного университета (Научный журнал КубГАУ). Краснодар: КубГАУ, 2017. №06(130). С. 1087-1121. Режим доступа: http://ej.kubagro.ru/2017/06/pdf/81.pdf.

4. Харламов В.И., Вострокнутов А.Е., Христюк Н.Л. Управление социально-экономической деятельностью и актуальные вопросы реинжиниринга региональной системы управления потребительской кооперацией Краснодарского края: монография. Москва: Рос. ун-т кооперации, 2007. 220 с.

5. Value proposition design: how to create products and services customers want / Osterwalder A. [etc]. John Wiley & Sons, 2014.

6. Business model generation / Osterwalder A. [etc]. John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey, 2010.

7. Joan Magretta, Why business models matter. Harvard Business Review, 2002.

8. Peter F. Drucker, The Theory of the Business. Harvard Business Review, 1994.

9. Paul Timmers. Business Models for Electronic Markets. Journal on Electronic Markets, 1998

10. Баканов М.И., Шеремет А.Д. Теория экономического анализа: учебник. 4-е изд. доп. и перераб. Москва: Финансы и статистика, 2001. 416 с.

11. Мильнер Б.З. Теория организации: учебник. 7-е изд., перераб. и доп. Москва: ИНФРА-М, 2008. 864 с.

12. Фатхутдинов Р.А. Стратегический менеджмент: учебник. Москва: Дело, 2005. 448 с.

13. Карташевский В.Г. Основы теории массового обслуживания: учебник для вузов. Москва: Горячая линия-Телеком, 2013. 130 с.

14. Клейнрок Л. Теория массового обслуживания / пер. с англ. И.И. Грушко; ред. В.И. Нейман. Москва: Машиностроение, 1979. 432 с.

15. Методы анализа больших объемов слабоструктурированной информации / Салий В.В. [и др.]. Краснодар: ЦНТИ, 2017. 111 с.


Review

For citations:


Vostroknutov A.E., Loyko V.I. Method of forming a business model of corporate integrated structures and developing algorithms and models of its validity. New Technologies. 2018;(3):101-109. (In Russ.)

Views: 386


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2072-0920 (Print)
ISSN 2713-0029 (Online)